Julfest på Coop

Personalfest... Känn på det ordet. Det smakar öl, och glögg, kanske snaps, kanske julmust. Det smakar Janssons frestelse, Scans köttbullar och Coops äckliga hot-dog. Det smakar clementiner och ostbågar.
Igår borde ha smakat mer vatten...

Personalfester är ganska roliga tillställningar enligt mig. Även om förra årets julfest var roligare än årets så hade vi ändå en trevlig kväll på Coop. Förödmjukande men ändå. Vi hade lekar. Fyra tjejer och fyra killar skule anmäla sig frivilliga till att delta i en tävling. Jag blev utsedd till frivillig. Sedan följde en del moment där man t.ex skulle rocka rockring så länge man kunde. Eller äta upp en korv som hängde ner för ett snöre från en pinne så snabbt som möjligt (jag missade korven helt och dansade mest runt den). Man skulle sätta en tändsticksask på näsan och föra över den till nästa lagmedlems näsa utan att använda händerna... Underbart.

Klockan tolv tog några av oss tåget in till stan och fortsatte umgås där. Vi fick sällskap av Rahm och några kompisar till en kollega.
På vägen hem igen höll jag på att gå av pendeln i Mölndal istället för i Kållered, vilket kanske säger något om mitt tillstånd.

Nyårslöfte 2010 kanske ska vara mer vatten på nästa julfest...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0