Fysik A lite senare

Nu sitter jag här och pluggar och lyssnar på Within Tepmtation. Underbart.

Jag tänkte egentligen bara dela med mig av ett knep som jag har för att koncentrera mig bättre när jag pluggar. Annars blir det ju lätt att man hamnar vid datorn (he-he).
Tipset: Gå in till grannen utan dator och plugga!
Det gjorde jag idag. Mina kära grannar är underbara. Jag får veta allt det senaste skvallret från gatan (t.ex att gubben Frick litet längre ner har köpt en ny bil minsann). Jag får te, helt gratis. Jag får höra berättelser om när mina kära grannar var unga och var ute och slavrade. Jag får lära mig en massa saker som jag inte ska göra som de har gjort (jag tänker inte gå in på detaljer här...).
Idag fick jag lära mig en väldigt viktig sak:
Grannen: "Ida, en sak ska du lära dig här i livet."
Jag (väntar med spänning): "Tell me."
Grannen (med allvar i rösten): "Börja ALDRIG lösa ett sudoku med bleckpenna. Det är ett helvete när du gör fel då."

Så om det bara är en sak jag ska lära mig i livet, och den saken är att man ska fylla i sudokun med blyertspenna så är jag ju fullärd nu och kan dö smart. Shit vad bra jag har det.

Jag fick för övrigt pluggat ganska mycket idag, även om det var en del tjöt också. Grannar är lätt grejen =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Asså, läs texten och lyssna... Speciellt de sista två-tre minutrarna ^^

2009-11-24 @ 22:13:36
Postat av: Anna

Det var jag som kommenterade, inget märkligt anonymt spam alltså :P

2009-11-24 @ 22:20:13
Postat av: Anna

tredje gången gillt :P http://melodymaker.posterous.com/the-reason-some-girls-stay-single-very-funny

2009-11-25 @ 20:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0