Inventering

I måndags började inventeringen på Coop Forum Kållered. På min lott föll att inventera det 18-21 grader kalla frysrummet bak på lagret. Det var inte kul. Det enda som gjorde att det gick an var att jag fick detta tråkiga uppdrag tillsammans med Christin. Och att det enda sättet att få ut pallarna ur frysen var att använda den elektriska pall-lyftaren som man egentligen inte får använda om man inte har truck-kort.
Inventeringen av frysen tog ca 7 timmar och när vi var klara var jag helt slut och ordentligt kall.

På kvällen åkte jag hem till Sara och åt ost och kex med henne, Becca och Cissi. De små stunderna när vi ses är oslagbara.

Igår fortsatte inventeringen. Jag hade sovit dåligt under natten, säkert eftersom jag visste att jag skulle börja 06,00 nästa dag och jobba i tio timmar...
När jag kom till Coop fick jag börja med att inventera på frukten. Jag tänkte i min enfald att det kanske kunde bli en ganska bra dag ändå. Fruktavdelningen är ju ändå den minst tråkiga avdelningen.
Just som jag tänker detta kommer det in ett tjugotal ganska unga människor i butiken. Först går en man som är kanske fyrtio, sedan är resten runt tjugo år. De fick mig att tänka på nissepatrullen i Mysteriet på Greveholm. De såg ut som att de kommit för att avklara världens viktigaste uppdrag. Det var inte sant.
De hade kommit för att ta hand om inventeringen av det vi inte redan inventerat och de va våra chefer under dagen. Två minuter senare inventerade jag inte längre frukt utan ost!
En av nissarna tog med mig till ostdisken som redan är mitt kända hatobjekt på Coop eftersom jag trillade i den en gång. Sedan säger Nissen: "Tja, det är ju kilopris på osten. Så du måste scanna alla, var för sig." Sedan log den elakt och gick därifrån.
I mitt huvud ekade "så du måste scanna alla, alla alla..."
Under tiden jag stod där med mer kropp i än utanför ostdisken kom minst tre personer fram till mig och frågade om jag inte var väldigt glad att just jag fått detta sjokiga uppdrag. Jag gav dem en djup mördarblick och de fortsatte snabbt att jobba vidare...

Två timmar och ett hundratal hushållsostar senare fick vi stackars hårt arbetande Coopare fikapaus!

Klockan halv två hade vi inventerat hela butiken. Jag, Wärffen och Mikael satte oss på ett gatukök och käkade kebabtallrik. Sedan fortsatte vi jobba till klockan fyra.

När jag kom hem visade det sig att jag hade 38 grader i feber och det förklarade ju ganska bra varför jag känt mig så seg under dagen. När jag vaknade i morse hade jag 38,5 och nu ligger jag här i sängen och hostar.

Jag planerar att bli frisk snart för det suger getpung att vara sjuk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0