Fars dag

Firade idag fars dag! Jag, kusinerna, farbror, farfar med fru och Pops var ute på Tjolöholm och åt lunch och tog en liten walk. Mycket trevligt!

Sedan kom jag och Pops hem och STÄDADE. Inte lika kul. Vi har även fått någon underlig form av flug-invasion. Inte sådana där små äckliga bananflugor, utan stora äckliga jävlar. På två dagar har vi slått ihjäl sammanlagt tio och Pops som har svårt att  döda djur släppte ut sju genom fönstret. Jag spolade även ner en i avloppet när jag duschade...

På kvällen försökte jag och Anna boka tågbiljetter för hemresan från Stockholm. Det gick sådär. SJ's hemsida är sämst. Jag försökte betala tre gånger med mitt kort och en gång med min internetbank. Det gick inte så Anna försökte ringa SJ, satt i telefonkö i tjugo minuter, fick meddelande om att det var en före i kön och...kopplades bort.
Efter att ha svurit, dunkat musen i tangentbordet, svurit lite till, lagat tangentbordet och kastat musen så samlade jag mig och försökte en sista gång att betala via internet. Milda mirakel: DET GICK!
Däremot har Anna, men inte jag, fått sms-biljetten för morgondagens resa utskickad. Jag börjar bli trött.

Efter denna jobbiga upplevelse tog jag min kakburk under armen och gick över till grannen. Förklarade att det var dags för fika och gick och kokade kaffe. Det var tredje dagen den här veckan som kakburken vandrade över til grannen. men så länge ingen klagar kommer den nog fortsätta med detta.

Lite senare tog jag en sväng med Jawsen (Pappas bil, han kallar den Jeews, vi har inte enats om ett namn än). Hämtade en god vän och körde runt lite. Jag tror jag såg en älg och min vän var rädd att vi skulle bli "påkörda av älgen"... Han ville dock väldigt gärna se en älg så vi vände med forhoppning om att göra detta. Det gjorde vi ej. Däremot såg vi två rådjur som kom "körande"... Någon hade problem med begreppen (och var väldigt trött).

Nu ska jag sova och hoppas att jag har ett sms från SJ när jag vaknar med min sms-biljett. Annars ska jag ha ett trevligt och inte alls argt samtal med dem vid frukosten. Sov gott!




En fet älg som inte kör runt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0