30 mil är långt!

Denna insikt har jag kommit till idag!

För några veckor sedan var jag ju som sagt på avskedsfest för Lönnilönn! Efter några öl (och cider för Rahm) så kände vi oss väldigt oövervinnerliga och kom på en underbar idé: 2011 ska vi göra en svensk klassiker!
En svensk klassiker utgörs av fyra moment som man ska klara av inom loppet av ett år.
-Man ska åka Vasaloppet (90km) eller Engelbrektsloppet (6km).
-Man ska simma Vansbrosimmet (3km).
-Man ska springa Lidingöloppet (30km)
OCH 
-Man ska cykla 300km runt Vättern, därav det inte helt otippade namnet "Vätternrundan".

Jag var på RPM imorse på Sporlife Almedal. RPM är ett av Les Mills förkoreograferat spinningpass, som är 50 minuter långt. Det är egentligen ganska likt ett vanligt spinningpass fast med mycket bättre musik (de flesta låtarna är gamla Combat-låtar=). Plus att Anna-Maria höll i passet idag och då kan det ju inte bli fel!
MEN! Helvete vad cykelsadlar är obekväma! Jag fattar inte hur jag ska kunna cykla i trettio mil. Jag kommer domna bort i skinkorna. Hmm, problem som jag får fundera på...


Kommentarer
Postat av: Rahm

Jag säger som min mamma: "Du MÅSTE skaffa såna där byxor med gelé i rumpan!!!"



För övrigt tycker jag att vi tar Engelbrektsloppet om det bara är 6 km ;)

2009-10-19 @ 12:27:13
Postat av: Ida

Haha sån gelé ska jag skaffa!

Men Nej! Är du man eller? Riktiga män plågar sig så mycket som möjligt! Vasaloppet får det bli =)

2009-10-19 @ 15:26:13
URL: http://xsforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0