Inga kanintofflor på högskoleprovet!

På lördag är det högskoleprov. En andra chans för alla som inte är nöjda med sina snittpoäng från gymnasiet, eller ett test för dem som helt enkelt vill testa sin intelligens.

För mig är det en mardröm. Eller, det var det i natt i vilket fall.
Jag drömde att min chef på Coop skulle vara övervakare på provet och han lovade att han skulle hålla extra koll på mig och han sa att om jag fick under 1,5 så skulle jag inte få köpa några truck-skor. Jag höll dock på att bli diskad redan när jag kom in i Fässbergs aula (där ska jag göra provet på lördag) eftersom jag hade både dextrosol och miniräknare med mig. Jag försökte förklara att jag inte hade förstått att man inte fick ha miniräknare och frågade om jag inte kunde lämna den utanför.
Drömmänniska utan klart ansikte : "Ha, hur skulle du klara dig utan den? Du har ju inte ens en penna med dig"

Jag upptäckte att jag varken hade sudd eller penna med mig. Det enda jag hade var min dextro som jag inte fick ha eftersom det klassades som dopningspreparat. Och min miniräknare fick jag inte

använda. När jag dessutom kollade ner på mina fötter upptäckte jag att jag hade kanintofflor på mig. Jag blev rädd att tanten utan klart ansikte skulle upptäcka dem, och säga att det var förbjudet med kanintofflor på högskoleprovet, att jag sprang hem till Kållered.

Sedan vaknade jag av att mamma möblerade om i frysen 07,15.


Nu ska jag snart in till stan och hämta lite klättringsutrustning på Naturkompaniet, sedan ska jag jobba 13-22,15.

Sweet dreams folks!

                                                                                                       
                                                                    Inte okej på högskoleprovet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0