Personalfest...

I lördags var det personalfest för Coop Forum Kållered. Jag startade dagen med att jobba från 06,30 till 14,00. Under dagen kom säkert fem personer av de lite äldre fram till mig "ska ni alltså börja förfesta klockan TRE?!".
Jag: (trött efter att ha fått samma fråga tre gånger inom loppet av tio minuter) "Ja alltså, bara för att man ska förfesta behöver det ju inte betyda att man häller i sig så mycket att man inte kan gå rakt sedan. Vi hade väl tänkt att UMGÅS över en öl eller två innan bowlingen."
Personen: (Ser mycker konfunderad ut och mumlar) "Bara umgås."
Det ordet kanske inte finns i Coops personals ordbok om alkohol finns med i samma mening...

Vi började hur som helst förfesta klockan tre. Och vi hade grymt trevligt. Jag upptäckte att OLW's chips med bearnaisesås är väldigt goda men att deras taco-dip smakar skit. Vi snackade lite skit om folk som inte var med och drack öl. Sedan tog vi tåget till stan och fortsatte med nian till Stigbergstorget.

Bowlingen var på Interbowling i Majorna. Jag har aldrig varit någon höjdare på att bowla och  det var jag väl inte i lördags heller. Jag lyckades dock slänga klotet bakåt en gång och nästan kapa benen på resten av min grupp. Inte populärt alls...
Vann gjorde Erika med 145 poäng på en omgång. Mitt resultat censureras...

Klockan åtta hade vi bowlat klart och vandrade mot Mykonoz, restaurangen där vi skulle äta. Vi hade inte reserverat bord förrän nio, så alla tyckte att det var en fantastisk idé att sätta sig på Terrassen först och ta en öl. MEN när en kypare ska ta upp trettio beställningar så tar detta en stund. Halv nio satt alla på terrassen. Kvart i hade han tagit allas beställningar. Fem i fick vi ölen, "ALLA FÅR HALSA NU VI SKA VARA PÅ RESTAURANGEN OM FEM MINUTER". Alla halsade.

På restaurangen var det lite prisutdelning till bästa spelare, snyggaste stil, jumbopris och bästa grupp. Man vann en medalj som det stod "Coop Forum" på... Wow
Vi fick vänta tills kvart i tio på att maten skulle komma. Det blev helt tyst och alla slängde i sig maten. Och nyktrade till. ILLA! MER ÖL...
Efter ytterligare en halvtimma fick vi kladdkaka, vilken alla nördiga Coopare konstaterade kom från Frödinge. Den var god.

Tanken var att vi skulle gå ut efter käket. Klockan var elva när vi hade ätit upp och gav oss ut på stan. Vi började med att försöka komma in på Nivå, men det gick inte, sedan försökte vi med grannen men det gick inte heller, åldersgränsen var väl 20+. Vi försökte med Sticky, vi släppte fram tre av 20-åringarna som var med först. Sedan gick Christin som är 19 och visade sitt leg. Vakten tittade på legget, Christin, legget. "Du kan gå in".
Sedan kom jag fram.
Vakten tittar på mig, inte alls mitt leg: "Gå till nästa vakt."
Nästa vakt, sneglar på mitt leg: "Det är 20 här, tyvärr tjejen."
Ida ger honom en pungspark i tanken och går åt sidan...
Christin är alltså yngre än mig men ca 30cm längre... Ska vi se det som att jag bojkottar Sticky?

Vi tappade sugen på utgång och ringde Christins far som kom och hämtade oss. Slut på kvällen. Jag började jobba om 5,5 timma när jag kom hem. Weey...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0