Flisor i fingrarna...

Idag har jag jobbat. Och det har varit en ganska intressant dag. Min chef försöker sluta röka och har gjort detta sedan personalfesten den 17/10. Han har sedan dess bara rökt 20 cigaretter. Under denna sluta-röka-period har han varit inne i lite olika humör-stadier...
1: Först var han bestämd. Antar att han var inne i något slags "jag ska få ordning på mitt liv och vara duktig stadie". Han hade ordning på det mesta.
2: Han var grinig och gick och små-muttrade för sig själv.
3: Han var deppig. Lite sådär "mitt liv har ingen menig, det är väldigt synd om mig".
4: Sedan blev han grinig igen fast ^ 2... Nu var det inte något små-muttrande för sig själv utan han kastade förbannelset öppet på personal och kunder som irriterade honom.
5: Stadierna 2-3 upprepades fast med fetstil.

Dagens stadie var det märkligaste hittills.
Han var övertrevlig och lite kompis-aktigt retsam... Jag kliade mig i huvudet och då säger han "akta så att du inte får flisor i händerna när du kliar dig i huvudet".
Jag och en annan kollega tittade förvånat efter honom när han just efter att ha fällt denna underliga kommentar började vissla på "Bjällerklang"...
Lite senare kom han fram och viskade till mig att han kunde "mörda vissa av de gamla tanterna som jobbar här".
Sedan berättade han en historia om en laxpudding som han hade lagat och sedan låtit stå ute medan han och hans fru åkte till Finland. När de kom hem var balkongen där den stod full med skator och det var pudding överallt.
Sedan började han vissla "Hej tomtegubbar"...

Jag börjar allvarligt oroa mig för min chefs hälsa och funderar på hur långt man ska låta det gå innan man ringer på hjälp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0