Dessa mysitska krafter...

...får mig att undra varför jag någonsin valde att läsa upp fysik. Pilar hit och dit och irritationen stiger i mitt huvud. Inte bra!
Jag menar lyssna på den här meningen: "Omvändningen till en kraftsammansättning är uppdelning av en kraft i komposanter." ...
Ja... Jag satt i min säng igår och läste den här meningen om och om igen tills jag upptäckte att klockan var nio och att House började. "Screw alla komposanter i världen" tänkte jag och satt och sov framför brasan och tv:n i en timma innan jag bäddade ner mig i sängen (utan fysikböcker) och somnade på nytt.

Jag undrar hur det finns människor som kan ägna hela sina liv åt att lösa fysikaliska problem. Jag skulle vilja vara lika smart som Newton med sitt äpple, Edison med sitt lysande klot, Pytthe med sin sats... Vad är jag? Ida med sin kassaapparat på Coop... Och det var inte ens jag som uppfann den. Nej, jag behöver inte komma på något nytt, men det hade varit trevligt att förstå det gamla gubbar som de ovanstående redan fattat. 

Just nu sitter jag och lyssnar på Darin, fick en plötslig lust till det förut. Jag är nog sjuk. Jösses. Om 39 minuter ska jag ner till Coop och göra något jag kan i alla fall; expiera kunder. Känner mitt kall...  


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha XD när jag läste rubriken var jag helt övertygad om att det skulle komma ett inlägg om månens mystiska dragningskrafter som drar i oss alla! Den kan ju Pyttan försöka komposantuppdela med sin sats ^^

2009-10-07 @ 18:49:25
Postat av: Ida

Haha det är kanske det jag ska bli prof i annars! jag kan se det: Höglunds fullmånekraft ^^

2009-10-07 @ 22:28:45
URL: http://xsforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0